Met de komst van de 44 in 1967 kregen de DAF equipes meer motorvermogen, maar al vroeg in 1968 had men bij DAF de rallyuitvoering van de 55 klaar met
de 1100cc motor en daardoor heeft de 44 niet zo'n lange staat van dienst in rally's op kunnen bouwen. Toch heeft deze 850cc luchtgekoelde rakker opmerkelijke prestatie geleverd, vooral de prestaties tijdens de Marathon de la Routes bewezen de betrouwbaarheid van de 850cc boxermotor. Het is opvallend dat zich veel buitenlandse rijders interesseerden voor DAF zo werd in 1969 Karl Raab met de 44 Nationaal rallykampioen van Oostenrijk, adere buitenlandse rijders zoals Claude Laurent, jacques Marche, Jacky Coolen en Jean Louis Haxhe zijn ook nu weer de troeven van DAF Rally Team. |
1967 Rally Dei Fiori San Remo Laurent-Coolen 1e Haxhe - Damseaux 2e In hun klasse tot 850cc |
Acropolis Rally 1967 Laurent - Coolen 1e in klasse tot 850cc |
1967 Rally de Picardie Laurent - Verley 1e in klasse tot 850cc |
Marathon de la Route 1967 De marathon de la Routes is altijd een succes voor het DAF Team. Op het lood zware circuit bewijzen de DAF's keer op keer hun betrouwbaarheid en winnen jaar na jaar hun klasse, team prijzen en scooren hoog in het algemeen klassement. |
Wagen 49 Brel-Body-Havaux klasseerde als 6e algemeen | wagen 51 Laurent-Marche-Coolen hier nog in volle vaart door de bocht eindigde als 10e algemeen. | Wagen 52 Haxhe-Ransy-Chavan na 84 slopende uren 11e algemeen. |
1967 Int. Rally 1000minuten ( Oostenrijk ) Karl Raab - Ernst Binder, helaas geen uitslag bekend van deze rally, wel weten we dat zij in dit jaar met de DAF44 rally kampioen worden van Oostenrijk ! |
1967 Int. Semperit Rally ( Oostenrijk ) Karl Raab - Ernst Binder ook in deze rally succes vol maar helaas de klassering bij ons niet bekend |
1967 Coupes des Alpes Laurent - Marche klasseren zich als 4e in hun klasse tot 850cc en moesten de equipe met startnummer 15 voor laten gaan, de onbekende Franse equipe worden 1e in de klasse tot 850cc en 6e in het algemeen klassement. |
1967 Eindhoven - Luik - Eindhoven Honhoff - Smets, klassering helaasonbekend. |
Tulpen rally 1967 S. Lampinen - J. Davenpoort D.van Lennep - J.Klein 1e en 2e in klasse tot 1000cc. Op volle snelheid en dwars in Tulpen Rally | Foute boel tijdens Tulpen Rally 1967 |
Monte Carlo Rally 1967 en 1968 De Monte Carlo Rally is wel demeest beruchte rally van Europa en zeker een van de oudste. Een overwinning in deze rally spreekt tot ieders verbeelding, zelfs een klasseoverwinning heeft betekenis en daarom dat DAF ook deze rally jaarlijks op het programma heeft staan en al jaren klassewinnaars is tot 850cc en met de dappere 44 komen zij ook iets hoger in het algemeenklassement. |
Service ploeg in actie tijdens de Monte Carlo Rally 1967
De gebroeders David en Gijs van Lennep als equipe 119 in de Monte Carlo Rally van 1968. Beide mannen konden niet vermoeden dat zij later in de rally in volle vaart tegen een brug aan zouden rijden en de strijd moesten staken. | Monte Carlo Rally 1967 Laurent - Marche 1e in klasse tot 1000cc |
Gebr. v Lennep in actie 1968 Lekker dwars op een smalle bergweg Gebr. v. Lennep klaar voor de volgende proef | Andere deelnemers in de editie van 1968 zijn de Franse equipe Laurent - Marche in DAF55M, de Belgische equipe Haxhe - Coolen in DAF55M en de Engelse equipe Peter Hilliard en Alan Harding in een geleende DAF44 van Bertorelli |
Rallye Paris-St.Raphael Feminin Per gelegenheid een volledige dames equipe aan de start, Mevr.J.Fougaray - Mevr.H.Mordacq, het eind resultaat is helaas niet meer bekend. |
1968 Rally de Petrole-Provence C.Laurent - J.Coolen 1e klasse tot 850cc
|
1968 Semperit Rally Oostenrijk Karl Raab - Ernst Binder resultaat niet bekend |
Marathon de la Routes 1968 Slechts 1 auto klasseert zich, 2 auto worden gediskwalificeerd en 1 auto raakt van de baan, deze editie van de marathon maar rap vergeten. equipe 3 Slotemaker - Janssen - Koks Raken van de baan en moeten stoppen wegen onherstelbare schade equipe 12 Body - Havaux - Drake Overschrijden de maximale rondetijd en worden gediskwalificeerd equipe 1 Laurent - Marche - Coolen Rijden foutief de pitstraat in voor service en worden gediskwalificeerd equipe 2 Haxhe - Toussaint - van Stalle (Chavan) Geen technische problemen, Geen straf tijd, Geen foute aanrij routes en zo is de 10e plaats in het algemeen klassement het resultaat. |
RAC Rally Engeland 1968 |
Tulpen rally 1968 Haxhe en Coolen 1e in de klasse tot 850cc. Theo Kok - Jaap Dik 3e in de klasse tot 850cc |
Voor de binnenlandse verkoop is een goed resultaat in de Tulpenrally van groot belang, DAF was dan ook jaren aan een met vele auto's aanwezig en een klasseoverwinning tot 850 of 1000cc was vaste prik, maar soms ging het ook goed fout en kon een auto worden afgeschreven. |
|
1969 Semperit Rally Oostenrijk Karl Raab - Ernst Binder resultaat niet bekend |